[PL] Jak przekonać rodziców do przejścia na weganizm?

Kiedy po raz pierwszy zaczęłam myśleć o przejściu na weganizm, wiedziałam, że mojej mamie nie spodoba się ten pomysł, jeszcze zanim z nią o tym porozmawiałam. Przejrzałam wiele stron poświęconym najlepszym radom, które mogą pomóc w przekonaniu rodziców do weganizmu, po to żeby znaleźć coś, co mogłoby mi pomóc. W końcu zdecydowałam się na zwykłą rozmowę z mamą i przygotowanie prezentacji w Power Point*, żeby nie zapomnieć żadnego ważnego faktu związanego z zaletami diety roślinnej. Finalnie, pewnego dnia, poprosiłam mamę o rozmowę, ona się zgodziła, no i zaczęłam.

*Dysponuję tą prezentacją w języku polskim, więc jeśli ktoś chciałby się nią wspomóc to może napisać na mailu (jest po prawej stronie)-z chęcią wyślę :)

To nie było dla mnie proste, byłam bardzo zestresowana i bałam się tej rozmowy, ponieważ przejście na weganizm było dla mnie ważne i nie chciałam zepsuć tego poprzez popełnienie jakiegoś błędu. Nie chcę Was okłamywać, możecie zresztą przeczytać moją wegańską historię tutaj, więc wiecie również, że moja mama nie była wcale szczęśliwa, tak naprawdę była zła i powiedziała wielkie “nie” mojemu przejściu na dietę roślinną.

Ale w dzisiejszym poście chcę Ci opowiedzieć o tym jak przekonać Twoich rodziców i jak zostać weganinem/weganką nawet jeśli boisz się rozmowy na ten temat.

19b343df9344a74a2f282a1d28228f7a

1. Przeprowadź porządny research.

Według mnie to jest NAJWAŻNIEJSZA rzecz jaką powinieneś zrobić przed rozmową z Twoimi rodzicami o przejściu na weganizm. Powinieneś być przygotowany na każde możliwe pytanie związane z białkiem, witaminami (B12, D), żelazem, magnezem itd., traktowaniem zwierząt w rzeźniach i wiele, wiele innych. Możesz też powiedzieć swojej rodzinie o powodach do przejścia na weganizm (zdrowie, środowisko, powody etyczne), produktach, które są wegańskie (jak np. ciasteczka Oreo) i zaletach diety roślinnej dla zdrowia oraz środowiska.

Głównym celem przeprowadzenia dobrego researchu jest pokazanie Twojej rodzinie, że zależy Ci na Twoim zdrowiu, że decyzja o przejściu na dietę roślinną jest dla Ciebie ważna, ale jesteś też świadomy jej zalet i…(myślę, że nie ma żadnych wad :D).

2. Bądź spokojny, nie krzycz.

Myślę, że to dość oczywiste, ale jednocześnie warto wspomnieć, że prawdopodobnie Twoja rodzina nie zgodzi się na przejście na dietę roślinną i nie będzie szczęśliwa z tego powodu. Możesz zacząć krzyczeć, płakać itd, ale w większości przypadków to nie pomaga i tylko pogarsza sprawę.

Twoim celem jest pokazanie rodzicom, że jesteś dojrzały, dbasz o naszą planetę, zwierzęta i swoje zdrowie i, że podjąłeś tę decyzję w świadomy sposób.

Co jeśli Twoja rodzina powie “nie”?

Więc Twoja rodzina powiedziała “nie”, jesteś zły, chce Ci się płakać, krzyczeć i uciec z domu? Może nie czujesz się aż tak źle, ale jest Ci przykro, bo to dla Ciebie ważne, a oni się nie zgodzili. Przedstawię Ci teraz kilka rad, które mogą pomóc w takiej sytuacji. Uwierz mi, nic nie jest jeszcze stracone :)

3. Wybierz kompromis.

Możesz spróbować zaproponować swojej rodzinie “układ”. Przykładowo przejdziesz na dietę wegetariańską na dwa miesiące i jeśli wszystko będzie w porządku, będziesz mógł zostać weganinem. Albo tak samo, ale zamieniając już od razu dietę wegetariańską na wegańską.

Być może Twojej rodzinie weganizm wydaje się zbyt ekstremalny, ale wegetarianizm już mniej. Ostatecznie lepiej być wegetarianinem niż mięsożercą.

4. Daj im trochę czasu i spróbuj ponownie.

Możesz zawsze spróbować jeszcze raz z lepszymi argumentami czy lepiej się wcześniej przygotowując. Możesz również dodać do swojej prezentacji możliwość wykonania pobierania krwi lub pójścia do dietetyka.

 

Nie znam Twojej rodziny i relacji między nimi a Tobą, ale wierzę, że jest możliwe przekonać do diety roślinnej nawet najbardziej niezadowolonych z tego pomysłu rodziców. Trzymam za Ciebie kciuki i wierzę, że Ci się uda.

xx

Leave a Reply

